S partnerjem sva pred letom dni v tujini naletela na izdelek za gospodinjstvo, ki ga na našem trgu še ni bilo. Zdel se nama je tako poseben, da sva se po vrnitvi domov obrnila na proizvajalca in povprašala o tem, ali bi ga želeli prodajati tudi v Sloveniji. Prisluhnili so nama in že čez nekaj mesecev sva pričela s pripravami na spletno prodajo.
Spletna trgovina, ki nima velikega nabora izdelkov, seveda ni zapletena, vendar je bilo treba vseeno poskrbeti za kar veliko dogovorov. Eden tistih, za katerega sva porabila največ časa, je bil dogovor o dostavi naročenih izdelkov kupcem. Potrebna je bila hitra pošta, ki izdelkov ne bo pripeljala do naročnikov zgolj hitro, temveč tudi cenovno ugodno – nenazadnje je prednost spletnih trgovin pred fizičnimi prav v tem, da izdelke ponujajo ceneje kot bi jih fizične trgovine, z visokimi stroški dostave pa se lahko ta vtis precej pokvari.
Hitra pošta je sicer dejavnost, ki jo pri nas opravlja kar lepo število podjetij, vendar je treba njihove storitve in cene dobro primerjati. Predvsem je potrebno pomisliti na to, kaj se potrebuje, in kaj ne. Eno izmed podjetij nama je tako na primer ponujalo dostavo v največ nekaj urah, vendar je bila zato tudi cena izjemno visoka – in dejansko se nama ni zdelo potrebno, da je izdelek dostavljen tako hitro, če ga lahko naročnik za precej manjšo poštnino prejme naslednji dan. Prav tako sva ugotovila, da so nekatera večja podjetja cenejša od manjših – čeprav sva pričakovala, da bo ravno obratno. Menila sva namreč, da bodo skušala biti majhna podjetja bolj konkurenčna s cenami, a kaj, ko se je izkazalo, da morajo zaradi manjšega števila naročnikov pogosto na posamezen konec Slovenije peljati zgolj en paket, s čimer imajo seveda velike stroške.
V kolikor se tudi sami lotevate spletne prodaje ali druge dejavnosti, pri opravljanju katere je potrebna hitra pošta, vam svetujem, da ne hitite. Vzemite si čas, primerjajte ponudbo in se pogajajte. Ja, tudi na videz fiksne cene je pogosto možno še nekoliko znižati.