Udobje med vožnjo kateregakoli cestnega vozila je odvisno od številnih dejavnikov. Dobro delujoče podvozje, kakovostne gume, vzmetenje in drugi avto deli ter komponente ublažijo udarce s cestišča. Ko pa se prično topli ali mrzli dnevi, pa lahko v kabini avtomobila postane neudobno. To še posebej velja za tople poletne dni, saj karoserija avtomobila nase vleče vročino. S tem pa se segreje notranjost kabine do zelo visoke temperature. V bran preveliki toploti in mrazu nam pomaga avto klima, ki nas hladi ali greje v vsakem letnem času. Zato je dobro, če poznamo osnove delovanja omenjene naprave. Tako bomo lažje skrbeli za njeno brezhibno delovanje kot tudi opazili mogoče napake, če se te pojavijo.
Kazalo strani:
Kako klima za avto hladi notranjost kabine?
Vsaka komponenta v avtomobilu ima svoj namen. S klimo za avtomobil je enako. V sistemu za hlajenje in ogrevanje kabine se nahaja hladilni plin. Namen klime pa je, da spreminja naravno stanje plina med tekočo in plinasto obliko. Ko spremeni svoje naravno stanje, vsrka vročino in vlago iz vozila. V kabino pa pošlje hladen in suh zrak. Pri tem zrak potuje tudi čez filter kabine, ki ga očisti. Zato je priporočeno, da vedno uporabljamo klimatsko napravo v našem vozilu za najvišje udobje med vožnjo.
Pomembno je, da vsi sistemi klime delujejo brez težav. Količina plina je tudi zelo pomembna, saj če ga ni dovolj, gretje in hlajenje ne bo delovalo pravilno. Z rednimi mehaničnimi pregledi je mogoče odpraviti pomanjkljivosti klimatskega sistema v avtu. Zato je priporočeno, da vsaj enkrat na leto odpeljemo svoje vozilo na pregled k izkušenemu mehaniku.
Ne spreglejte: Kaj vse vam omogoča strešni kovček za avto
Avtomobilska klima poseben hladilni plin
Hladilni plin je ključna sestavina mnogih sistemov za hlajenje in ogrevanje. Dandanes se na evropskem ozemlju uporablja hladilni plin z imenom R-1234yf, ki ustvari le minimalno toplogrednih plinov pri uporabi. Pomembno je, da je avtomobilska klima vedno pod pritiskom. To pomeni, da ne sme biti lukenj v ceveh ali drugih komponentah. Kompresor klime pa mora delovati z visoko učinkovitostjo. Načeloma se omenjene in druge komponente ne okvarijo. Lahko pa se zgodi, da preneha delovati kompresor ali se pojavijo luknje v ceveh, kjer prične uhajati hladilni plin.
Pomembni deli avtomobilske klime
Vsak sistem v vozilu je sestavljen iz več delov, ki morajo delovati skupaj. Današnje avtomobilske klime so sestavljene iz raznih komponent, kot so kompresor, kondenzator, sušilnik, merilna naprava, uparjevalnik in podobno. Najbolj ključen del izmed vseh je kompresor. To je avto del, ki skrbi za to, da je sploh mogoče gretje in hlajenje. Deluje tako, da mehanično stisne hladilni plin in s tem prenese toplo energijo iz zunanjosti. V primeru hlajenje pa deluje v obratni smeri – povleče vroč zrak iz kabine in ga zamenja s hladnim.
Hladilnik klime oziroma kondenzator pa spreminja stanje plina. Preko zunanjega zraka se hladi in s tem tudi zmanjša temperaturo hladilnega plina. Če klima preneha delovati, je morda potrebno tudi ponovno polnjenje s hladilnim plinom.