Ključni del krmilnega sistema v našem avtomobilu

Moderni avtomobili so sestavljeni iz zelo natančno izdelanih komponent, ki morajo delovati brezhibno, da naše vozilo varno peljemo po cesti. Tukaj je še posebej pomembno izpostaviti sam krmilni sistem vozila. Ta vsebuje veliko različnih delov, ki so kritični za ohranjanje nadzora nad našim jeklenim konjičkom. Zelo pomembni so končniki, saj povezujejo krmilni sistem z volanom samega vozila. Če pa so izrabljeni, potem pa je velika možnost, da bo med zavijanjem avtomobil vibriral ali se drugače neželeno vedel.

Kaj so naloge končnikov?

Ključni del sistema za krmiljenje vozila predstavljajo končniki. Temu je tako, saj povezujejo volansko letev s sprednjimi kolesi. Ko obrnemo volan, se gibanje prenese preko različnih komponent do končnikov.

Končniki za Nissan Almera
Končnik (zunanji) N-621 – Nissan Almera

Te pa potisnejo kolo v želeno smer, kar omogoča, da z vozilom hitro in učinkovito zavijamo. Razno zaradi tega je to izredno pomembna komponenta v našem vozilu, saj je ključni člen, ki omogoča vozniku, da po svoji želji vodi vozilo. 

Težave s krmiljenjem vozila

Zaradi same kompleksnosti avtomobila, so lahko težave s krmiljenjem zelo različne. Najbolj pogosto pa se obrabijo ravno končniki. To pa zardi tega, saj so izpostavljeni dokaj velikim vsakodnevnim uporabe med vožnjo vozila. V nekaterih primerih jih pa je potrebno zamenjati tudi večkrat v uporabnem življenju samega avtomobila.

Video: Kako zamenjati končnik

Če je končnik oslabljen ali drugače izrabljen, je velika možnost, da z vožnjo ogrožamo svoje in življenja drugih udeležencev v prometu. Temu je tako, saj lahko končnik poči. To pa bo povzročilo, da bomo nenadno izgubili nadzor nad vozilom. Veliko bolje je, da ga zamenjamo pri lokalnem mehaniku, saj je to zelo pogosto potrebno opraviti pri vozilih različnih vrst.

Simptomi izrabljenih končnikov

Če sumimo, da naše vozilo ni možno krmiliti po cesti tako učinkovito, kot nekoč, je dobro, če poznamo simptome izrabljenih končnikov. Tako bomo lažje prepoznali težave, ki lahko ogrožajo varno vožnjo našega avtomobila. 

Simptomi slabih končnikov pa so sledeči:

Neenakomerna izraba profila gum

Če se notranji ali zunanji profil na eni izmed sprednjih gum prične hitreje obrabljati kot na drugih gumah, je možno, da je za to odgovoren slab končnik.

Škripajoči zvoki pri zavijanju

To je lahko tudi simptom prenizkega nivoja tekočine za servo volan. Končniki, ki so na koncu življenjske dobe, pa povzročijo škripajoč zvok z visokimi toni.

Občutek mlahavega zavijanja

Pri obračanju volana je izredno pomembno, da se naš avtomobil takoj odzove. Če pa imamo težave s krmilnim sistemom, pa je možno, da se sila z volana ne bo takoj prenesla na kolesa. Tako bomo imeli občutek, kot da je volan mlahav.Če potrebujemo nove končnike in druge avtodele, jih lahko najdemo na www.silux.si. V ponudbi lahko zasledimo tudi veliko originalne in poprodajne opreme za vozila vseh vrst in od vseh proizvajalcev.

Članki iz iste kategorije:

Ključni del krmilnega sistema v našem avtomobilu
Pomakni se na vrh